A co ze szkodami nie objętymi ubezpieczeniem obowiązkowym
Zakres ubezpieczenia obowiązkowego dla biur rachunkowych (nie wnikam tu w takie niuanse jak własność firmy i odpowiedzialność właściciela i osób zatrudnionych) jest dość wąski. Ustawodawca zadbał tak naprawdę o swój interes i koniec. Można by powiedzieć, że taki jest zakres prac i odpowiedzialności biura rachunkowego.
Niestety tak nie jest.
Większość (wszystkie?) biur prowadzi dodatkowe sprawy swoich klientów. Takim obszarem dość szerokim jest prowadzenie spraw pracowniczych i ZUS-owskich. Obszar odpowiedzialności wcale nie mniejszych niż w przypadku US a gmatwanina przepisów nie mniejsza.
Kolejną sprawą jest prowadzenie działalności jak każdy podmiot, dalej powierzanie/przechowywanie dokumentów, robienie przelewów (takie rzeczy też się zdarzają), utrata kontroli nad danymi osobowymi pracowników klienta, naruszenie dóbr, utrata informacji poufnych - to tylko kilka przykładów ryzyka na jakie może być narażony właściciel biura rachunkowego.
W/w przykłady leżą już poza zakresem umów obowiązkowych.
17/03/2015