UBEZPIECZENIA
nie tylko BIZNESU

Co nowego Czytelnia
Strona główna · Rynek ubezpieczeń · Sztuczna inteligencja w ubezpieczeniach

Ubezpieczamy od ponad 20 lat

Biznes i nie tylko ...


gym

Sztuczna inteligencja w ubezpieczeniach

krawat, mężczyzna, pasja, ubezpieczenia Zakłady ubezpieczeń, jako jedne z pierwszych wprowadziły do swojego biznesu uczące się automaty. Taka konieczność wynikała z potrzeby obsługi dużej ilości danych oraz powtarzalności zachodzących procesów. Sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał zwiększenia wartości ubezpieczeń.
Wielu specjalistów wręcz twierdzi, że będzie to całkowicie nowy rozdział w historii ubezpieczeń. Robotyzacja ma sprawić, że standardowe ubezpieczenia będą przypominały obsługę rachunku bankowego przez internet. Z rynku mogą odejść znane marki a pojawić się całkowicie nowe, całkowicie zinformatyzowane.

Roboty zmienią rynek ubezpieczeń

Początkowo zakłady ubezpieczeń planują zautomatyzować procesy ubezpieczeniowe ułatwiając świadczenie usług. Zawieranie umów i rozliczanie odszkodowań będzie szybsze i tańsze. Opracowując analizę danych i oceniając skutki roboty pozwolą również uzyskać lepszy wgląd i tym samym lepszą kontrolę ryzyka zarówno przez ubezpieczycieli, jak i ich klientów - oceniają przedstawiciele zakładów ubezpieczeń.
W dalszych planach jest aby sztuczna inteligencja pomagała w opracowaniu nowych rozwiązań ubezpieczeniowych. Firmy będą mogły lepiej analizować zagrożenia cybernetyczne i doskonalić swoje bezpieczeństwo, a ubezpieczyciele będą mogli dokładniej identyfikować skumulowane zagrożenia.

Cyber niepewność

Natomiast całkowicie nieprzewidywalne jest jak sztuczna inteligencja zmieni relacje między ubezpieczycielami i ich klientami.
Korzystna zapewne będzie całodobowa obsługa klientów zarówno w zakresie zawierania umów jak i likwidacji szkód - jak twierdzą ubezpieczyciele. Ze strony klientów jednak nie widać aż tak dużego optymizmu. Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że w ubezpieczeniach pośpiech nie jest dobrym doradcą ...
Ubezpieczenie jest – i zawsze będzie – biznesem dla ludzi. Chociaż roboty i uczenie się maszyn jest niezwykle wydajne i pozwala przetwarzać dane znacznie szybciej i dokładniej niż zrobiłby to człowiek, to musimy być bardzo rozsądni w ich wykorzystywaniu. Zepsuć łatwo, naprawić czasami jest niemożliwe.

05/04/2018