Przegląd wpisów

Grupa otwarta

Czy krótkoterminowe ubezpieczenie OC ulega przedłużeniu na kolejny okres ubezpieczenia?

Wpis aktualnie podlega rewizji i nie może zostać wyświetlony.

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-07-03 15:58


Termin zapłaty składki w ramach GO

Grupa Otwarta jest rodzajem umowy zbiorowej, gdzie każdy indywidualnie dba o swoją umowę. W związku z tym bardzo ważną sprawą jest terminowe opłacanie składki miesięcznej. 

Ubezpieczyciel wymaga aby składka znalazła się na jego koncie  26 dnia  każdego miesiąca. Oznacza to, że w większości przypadków powinnismy zrobić przelew ze swojego rachunku bankowego nie później niż 25 dnia miesiąca. 

W przypadku zapłacenia składki po terminie konsekwencje mogą być bardzo nieprzyjemne gdyż możemy nie otrzymać świadczenia za zdarzenie, które wydarzy się w nastepnym miesiącu. 

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-03-08 00:05


OC komunikacyjne

OC komunikacyjne - sprzedaż pojazdu - obowiązki zbywcy

WYDZIAŁ KOMUNIKACJI

Zbywca zobowiązany jest zgłosić sprzedaż auta w urzędzie (Wydziale Komunikacji), w którym zarejestrował samochód. Chroni to zbywcę od ewentualnych roszczeń, gdyby nabywca spowodował wypadek, dokonał przestępstwa lub został ukarany mandatem. Obowiązek powiadomienia o sprzedaży właściwego starosty wynika z ustawy Prawo o ruchu drogowym (art. 78 ust. 2 pkt 1). Zawiadomienie składamy w ciągu 30 dni (na piśmie – druk dostępny w urzędzie lub do pobrania ze strony internetowej). Do zgłoszenia zbycia pojazdu należy dołączyć (do wglądu oryginał) kopię umowy kupna-sprzedaży. Należy to zrobić osobiście (weryfikowane są dane osobowe zgłaszającego - zbywcy pojazdu). Zawiadomienie o zbyciu pojazd podpisują wszyscy właściciele - jeżeli jest ich więcej niż jeden. W przypadku firm lub osób prawnych – przedkładamy w urzędzie aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego.

UBEZPIECZYCIEL

W ciągu 14 dni od sprzedaży należy powiadomić pisemnie ubezpieczyciela o sprzedaży pojazdu (na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK). Zgłoszenie powinno zawierać: imię, nazwisko, adres zamieszkania i numer PESEL lub nazwę firmy, siedzibę i numer REGON. Należy również dołączyć kopię umowę kupna-sprzedaży. Do czasu zgłoszenia faktu sprzedaży zbywca i nabywca pojazdu ponoszą solidarną odpowiedzialność za zapłatę składki za okres od zbycia pojazdu do powiadomienia zakładu ubezpieczeń o fakcie zbycia pojazdu.

NABYWCA

Nabywca pojazdu powinien otrzymać:

  • Dowód rejestracyjny;
  • Karta pojazdu (jeśli była wydana);
  • Polisę OC na ten pojazd;
  • Jeden egzemplarz umowy sprzedaży

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-03-07 22:52


Ile mam czasu na zgłoszenie sprzedaży pojazdu do ubezpieczyciela?

Od dnia  sprzedaży pojazdu masz 14 dni na zgłoszenie tego faktu ubezpieczycielowi. Zgłoszenie powinno być dokonane na piśmie.

Takie zgłoszenie musi zawierać oprócz informacji o sprzedaży pojazdu także dane identyfikacyjne i adresowe nabywcy z numerem PESEL lub REGON. Ponadto należy przesłać kopię umowy kupna-sprzedaży

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-03-10 11:40


Wypowiedzenie automatycznego wznowienia

Czasami nam się zdarza zapomnieć lub niezdąrzyć wypowiedzieć w terminie umowy ubezpieczenia OC pojazdu. Jednocześnie mamy już polisę na nasz samochód, zakupioną w innym zakładzie ubezpieczeń. W wyniku tego mamy 2 polisy na pojazd: jedną wznowioną automatycznie, drugą zakupioną osobiście. Mamy też problem undecided

Na szczęście Ustawa przewiduje taką sytuację.  Art.28a ust.1 Ustawy umożliwia wypowiedzenie polisy wznowionej automatycznie. Nie dowolnej! ale tylko tej, która została wznowiona, jako kontynuacja polisy ubiegłorocznej.

Tego typu wypowiedzenie obowiązuje z chwilą złożenia wypowiedzenia w zakładzie ubezpieczeń lub u jego przedstawiciela (agenta), nadania w placówce poczty, wysłania faksem czy emailem.  Z upływem dnia złożenia/nadania wypowiedziana polisa wznowiona automatycznie ulega rozwiązaniu.

Bardzo ważne! Nie jest wiążące złożenie wypowiedzenia np. 10-go z oznaczeniem obowiązywania wypowiedzenia od 20-go dnia danego miesiaca. Tak złożone wypowiedzenie będzie skutkowało rozwiązaniem polisy 10-go a nie 20-go. surprised

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-04-05 16:59


Czy krótkoterminowe ubezpieczenie OC ulega przedłużeniu na kolejny okres ubezpieczenia?

Wpis aktualnie podlega rewizji i nie może zostać wyświetlony.

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-07-03 15:59


Jak szybciej otrzymać odszkodowanie z OC ?

Wpis aktualnie podlega rewizji i nie może zostać wyświetlony.

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2020-05-30 18:44


Pojazd - co warto wiedzieć

Wyrejestrowanie pojazdu

Kiedy wyrejestrowanie pojazdu jest konieczne

Zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym właściciel samochodu ma obowiązek wyrejestrować pojazd w ściśle określonych sytuacjach:

  • kasacja samochodu za granicą,
  • udokumentowana trwała i zupełna utrata auta,
  • kradzież pojazdu,
  • wywóz auta lub jego sprzedaż za granicę,
  • wycofanie pojazdu z obiegu,
  • przekazanie auta do stacji demontażu pojazdów albo do punktu zbierania odpadów.

Wyrejestrowanie pojazdu jest nieodwracalne

Oznacza to, że raz wyrejestrowany pojazd nie może zostać ponownie zarejestrowany. Jest kilka wyjątków od tej reguły:

  • auto zostało odzyskane po kradzieży,
  • auto jest zabytkowe,
  • auto co najmniej 25-letnie, uznane za unikatowe lub mające szczególne znaczenie dla historii motoryzacji,
  • auto wywiezione z kraju lub sprzedane za granicą,
  • ciągniki i przyczepy rolnicze.

Wyrejestrowanie pojazdu – terminy

Auto wyrejestrujesz w Twoim Wydziale Komunikacji.  Konieczne jest wypełnienie odpowiedniego wniosku.  Urzędy z reguły rozpatrują sprawę w trybie natychmiastowym, maksymalnie miesiąc. W przypadkach indywidualnych nawet 2 miesiące. 

W przypadku odrzucenia wniosku  14 dni na złożenie odwołania od decyzji.

Ważne! po sprzedaży pojazdu nie ma obowiązku wyrejestrowania, gdyż pojazd ten jest nadal zarejestrowany na nowego właściciela.

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-03-07 23:52


Wtórnik Karty Pojazdu

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-04-16 11:54


Assistance

Assistance pojazdu - zakres

W ubezpieczeniach cenimy jego zakres i ... cenę wink.  Podobnie jest i z assistance. Mogą być różne świadczenia, uruchamiane w przypadku wystąpienia różnych okoliczności. Więc może napierw przedstawię okoliczności których wystapienie musi być konieczne aby skorzystać z usługi Assistance pojazdu.

Usługa assistance pojazdu w zależności od wykupionego wariantu oraz zakładu ubezpieczeń może przysługiwać w przypadku wystąpienia jednego z poniższych zdarzeń:

1. Kolizja z innym pojazdem - jest to wariant najtańszy, najwęższy z dostepnych na rynku

2. Zderzenie z innym pojazdem, przeszkodą, zwierzęciem, z czymkolwiek 

3. Awaria pojazdu, uszkodzenie pojazdu, brak paliwa

4. Kradzież pojazdu lub próba kradzieży

Kolejną sprawą są swiadczenia, które nam przysługują w wyniku zajścia zdarzenia wymienionego powyżej ale o tym w innym wpisie.

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-03-19 15:56


O serwisie

Jak korzystać z serwisu POMOC-y?

Niniejszy serwis powstał z potrzeby dostarczenia dobrej jakościowo wiedzy klientom korzystającym z usług agentów ubezpieczeniowych zrzeszonych w serwisie Profu.PL. Zależy nam, aby nasi klieci posiadali taki poziom wiedzy z zakresu ubezpieczeń i finansów, który pozwala na precyzyjne wyrażanie swoich potrzeb z tego zakresu.

Przedstawiane tu informacje staramy się podawać językiem prostym, często potocznym, zrozumiałym dla większości osób. Dlatego nie należy zestawiać podawanych tu informacji z treściami pochodzącymi ze źródeł fachowych. Tutaj piszemy językiem naszych znajomych i jednocześnie klientów.

W naszej ocenie nowa Ustawa o Dystrybucji Ubezpieczeń prowadzi do głębokich zmian na rynku ubezpieczeń, czyniąc z pośrednika dystrybutora ubezpieczeń (dotychczas był to doradca) zaś (jeszcze gorzej) z klienta "klikacza polisowego", który będzie zmuszony "klikać" w przygotowane zgodnie z ustawą formularze aby "wyklikać" swoje potrzeby  ubezpieczeniowe. Taki schemat zaburza istniejącą od wielu wieków tradycję synergii agenta i klienta, gdzie agent znał swoich klientów nie tylko od strony "polisowej" ale też od strony prywatnej, dzięki czemu mógł dostarczać rozwiązania ubezpieczeniowe skrojone wg miary. 

Ze swojej strony obiecujemy pisać rzetelnie i wyłącznie o sprawach istotnych.

Jeżeli taki pomysł serwisu może przypaść Ci do gustu kliknij poniżej w gwiazdki. cool

 

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-10-02 14:23


Przetrzymywanie klienta, który TERAZ nie kupuje oraz zatrzymanie tych co są

Wpis aktualnie podlega rewizji i nie może zostać wyświetlony.

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-07-02 13:00


Kontakt telefoniczny - przychodzący

Połączenia przychodzące z numerów bez prezentacji/zastrzeżonych są zawsze podejrzane.

Dobrą praktyką jest nieodbieranie takich połączeń i wpisanie takich połączeń do rejestru połączeń zabronionych.

Zagrożenia związane z obsługą takich połączeń

W przypadku odebrania takiego połączenia nie mamy rzadnych możliwości weryfikacji osoby dzwoniącej, jej numeru.

Nie mamy możliwości oddzwonienia, jeżeli nie poprosiliśmy o numer, także podany numer może być niepoprawny.

Czego napewno nie wolno!

1. Podawać jakichkolwiek danych osobowych, również związanych z ryzykiem.

2. W przypadku sporadycznych kontaktów, dobrze jest zapisać numer w CRM i sprawdzić przy nastepnym połączeniu (oddzwonić)

3. Udzielać informacji o loginach, hasłach, tokenach, kodach SMS, PIN-ach itp danych dostępowych.

 

PAMIĘTAJ!  Jednym ze sposobów na zachowanie wiedzy jest dzielenie się nią z innymi.

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2018-04-05 21:59


6 kroków bezpieczeństwa dla KAŻDEJ FIRMY zaczerpniętych z sektora bankowego

Zakończył się czas e-maili, w których oszuści pytali cię, w niepoprawnej gramatycznie formie, o sprawdzenie konta za pomocą linku wstawionego do przesłanej wiadomości. Dziś hakerzy i oszuści osiągnęli bardzo wysoki poziom profesjonalizmu. Niektórzy mają nawet własne centrum obsługi telefonicznej, gotowe odpowiedzieć, jeśli nie wiesz jak zapłacić okup w związku z atakiem oprogramowania ransomware. Ale jak wykrywać cyberataki i jak im zapobiegać? I jak odpowiednio zareagować w przypadku ataku? Z okazji seminarium SecureLink Checkup, Sandro Sinigaglia, szef działu ds. Zapobiegania Oszustwom Elektronicznym banku ING Belgium, podzielił się z uczestnikami doświadczeniem opartym na codziennym doświadczeniu branży finansowej.

Historycznie ujmując to sektor finansowy był głównym celem oszustów. “W czasach, gdy pieniądze są coraz częściej zdematerializowane, – kto z nas nadal płaci w twardej walucie? – sektor musi być pewien, że żadna nieupoważniona osoba działająca w sieci nie zdobędzie dostępu do bankowego sejfu. Jednym z możliwych rozwiązań technicznych jest wdrożenie procesu początkowego (front-end), który identyfikuje użytkownika, jako osobę, za którą się podaje” – wyjaśnia Karl Wouters, Key Account Sales Manager w SecureLink. “Nasze kompetencje i oferowane przez nas wysokiej jakości certyfikaty umożliwiają integrację właściwych systemów i zapewniają bezpieczne rozwiązania dla naszych klientów.”

W razie wystąpienia incydentu użytkownik powinien posługiwać się „mapą drogową” i starannie ją stosować. “Wszystko zaczyna się od dokładnego przygotowania. Ale nie można zaniedbać analizy a posteriori. Jest to ważny krok, jeśli chcemy poradzić sobie z podobnymi zdarzeniami w przyszłości lub nawet ich uniknąć” – mówi Sandro Sinigaglia, szef ds. Zapobiegania Oszustwom Elektronicznym w ING Belgium.

Przygotowanie

Musisz być przygotowany, aby zareagować w razie incydentu. Musisz wiedzieć, co robić. W tym celu ważne jest, aby móc gromadzić istotne elementy dla obiegu informacji. Inna rada: aktualizuj własne procedury na podstawie otrzymanych informacji. “Dokonaj rozróżnienia działań na te systematycznie dozwolone, te zawsze blokowane i na tzw. “szarą strefę”, czyli działania, o których nie wiadomo czy należy je natychmiast zablokować, ale które należy na pewno obserwować” – wyjaśnia Sandro Sinigaglia. Sprawdź też zasoby wewnętrzne, zarówno pod względem dostępnego wyposażenia, jak i zatrudnionych pracowników. Pamiętaj, aby zapewnić niezbędne szkolenia i nie dopuścić aby zdobyta wiedza, wyciekła z przedsiębiorstwa. Jednym ze sposobów na zachowanie tej wiedzy jest dzielenie się nią.

Niezbędne jest również symulowanie sytuacji kryzysowej i regularne przeprowadzanie ćwiczeń. Sandro Sinigaglia: “Wiele osób na etapie przygotowawczym zapomina określić, czym jest “kryzys” i co odróżnia go od incydentu. My definiujemy to, jako coś, na co nie możemy znaleźć rozwiązania, nawet po konsultacji z naszymi ekspertami.”

Identyfikacja

W przypadku wystąpienia incydentu ważne jest, aby dokonać właściwej oceny monitorując sygnały ostrzegawcze. “W rzeczywistości jest to proste: czy zdaję sobie sprawę z tego, co się dzieje? W sektorze bankowym dotyczy to autoryzacji niektórych transakcji. Jeśli nie wiesz, co się dzieje, masz problem. Wtedy należy przejść do następnego kroku ” – mówi Sandro Sinigaglia. Podkreśla również znaczenie „case management” szczególnie, gdy kilku członków zespołu lub kilka działów pracuje nad tym samym incydentem. Dzięki temu każdy wie, jakie działania podjąć i jak sprawdzić, czy te działania zostały faktycznie przeprowadzone.

Zatrzymać krwawienie

W momencie wykrycia incydentu należy podjąć działania, aby go powstrzymać. W sektorze bankowym istnieje szereg opcji takich interwencji. Można na przykład zawiesić transakcję lub tymczasowo zablokować konto. “W trakcie trwania zawieszenia lub blokady możliwe jest sprawdzenie wiarygodności transakcji za pomocą innego kanału komunikacyjnego, na przykład przez telefon. Można też sprawdzić czy mamy do czynienia z rutynową transakcją klienta “- wyjaśnia Sandro Sinigaglia.

Właśnie podczas tej fazy zespół szybkiego reagowania wkracza do akcji. Próbuje on oszacować poniesioną szkodę. “W tym momencie zastanawiasz się czy nadal masz kontrolę, czy już ją straciłeś? Jeśli nastąpiła utrata to ogłaszasz stan kryzysu i informujesz zarówno kierownictwo, jak i władze, co jest zresztą obowiązkiem.”

Wyczyść

Przed powrotem do normalnej sytuacji musisz najpierw wyeliminować zagrożenie. “Zbierz dane związane z przeżytą sytuacją i przeanalizuj je. Dowody te mogą pomóc przy opracowywaniu akt sprawy, ale także umożliwią zrozumienie, tego co się stało i wzmocnienie lub udoskonalenie procedur.”

Przywróć stan normalny

Upewnij się, że posiadasz rozpisany na etapy plan przywracania normalnego trybu działania po opanowaniu awarii. Może okazać się niezbędne zablokowanie pewnych elementów – na przykład kont bankowych, kont, których hakerzy używają do przekazywania pieniędzy lub kont mobilnych.

Pomyśl także o komunikacji i zaplanuj na przykład scenariusz dla call center, gdzie prawdopodobnie trafią tysiące pytań. “Nie ograniczaj się do pytania “czy wykonaliście takie lub inne kroki?” Ale spróbuj także, bazując na tych zgłoszeniach telefonicznych, zebrać informacje, które pomogą ci uniknąć incydentów w przyszłości” – mówi Sandro Sinigaglia.

Ucz się na błędach

Sprawa zamknięta? Niezupełnie. Możesz wiele nauczyć się na popełnionych błędach. Zidentyfikuj “powtarzające się elementy” z wcześniejszych ataków, aby móc je natychmiast kontrolować w takcie przyszłego incydentu. Aby to zrobić, należy utworzyć multidyscyplinarny zespół, w skład, którego powinni wchodzić analityk ds. oszustw, inżynier procesów, edytor reguł i – co najważniejsze – menedżer odpowiedzialny za raportowanie. “Ten ostatni jest przekaźnikiem pomiędzy współpracownikami technicznymi, tymi którzy rozwiązują problem a kierownictwem, jak i światem zewnętrznym” – mówi Sandro Sinigaglia.

Ostatni krok: napisanie raportu końcowego. “Nie rób tego w sposób zbyt techniczny. Ogranicz się do podstawowych rzeczy: raport musi pozostać prosty i zrozumiały dla kadry zarządzającej. Możesz oczywiście napisać raport “lessons learnt” dla swojego zespołu. Będzie on zawierał szczegóły techniczne, do których będzie można się odwołać w przypadku zaistnienia kolejnych incydentów w przyszłości” – radzi Sandro Sinigaglia.

Wewnętrznie czy zewnętrznie?

Wszystko może zostać zhakowane. Całkowite bezpieczeństwo nie istnieje. “Każda firma powinna wdrożyć plan działania, jak ma to miejsce w przypadku ING. Każde naruszenie bezpieczeństwa przynosi rzeczywiste szkody. Czasami jestem zaskoczony, jak bardzo niektórzy przedsiębiorcy nie przestrzegają tych kilku logicznych zasad ” – mówi Karl Wouters z SecureLink. “Niezależnie od dostępnych zasobów, powtarzającym się problemem firm jest niemożność znalezienia odpowiednich założeń ramowych.” Wiadomość do zapamiętania w tej dziedzinie to: współpracuj ze specjalistami.

“Nigdy nie porywaj się na coś, co cię przerasta” – twierdzi Sandro Sinigaglia z ING Belgium. “Zamiast to robić poszukaj ekspertów zewnętrznych. Można wybrać model, gdzie potrzebne nam usługi są zarządzane przez dostawcę zewnętrznego. Wskazówka w tym zakresie: żaden partner nie robi dokładnie tego, czego oczekujesz. Wybierz, więc partnera, któremu ufasz i wypracuj rozwiązania w ścisłej z nim współpracy. Staraj się odgrywać aktywną rolę, w przejrzysty sposób opracowując plan działania, który powinien doprowadzić cię do nowych produktów i rozwiązań. I upewnij się, że zawarłeś w umowie klauzulę zapewniającą, że twój dostawca przekaże ci tak zdobytą wiedzę.”

żródło: materiały ING Bank SA

Autor: : Adam
Data ostatniej aktualizacji: 2019-03-13 09:01