Wciąż drążymy temat dobrego ubezpieczenia dla prowadzących biura rachunkowe.
Większość osób prowadzących biura rachunkowe posiada ubezpieczenie obowiązkowe OC oraz OC dobrowolne ubezpieczenie o szkody związane z innymi ewidencjami. Jest to dobra praktyka.
Jednakże w chwili obecnej lista zagrożeń związanych z prowadzeniem biura rachunkowego jest znacznie dłuższa niż to było np. 5 czy 10 lat temu.
Czytaj dalej 17/02/2016
Prowadzący biura rachunkowe mają obowiązek zawarcia (zazwyczaj) przynajmniej jednego ubezpieczenia obowiązkowego. W zależności od posiadanych uprawnień będzie to:
- OC prowadzącego księgi handlowe - dla osób posiadających zezwolenie Ministra Finansów,
- OC doradcy podatkowego - dla osób posiadających certyfikat doradcy podatkowego,
- jedno i drugie z powyższych jeżeli prowadzący biuro posiada oba w/w uprawnienia.
Czytaj dalej 23/03/2015
Zakres ubezpieczenia obowiązkowego dla biur rachunkowych (nie wnikam tu w takie niuanse jak własność firmy i odpowiedzialność właściciela i osób zatrudnionych) jest dość wąski. Ustawodawca zadbał tak naprawdę o swój interes i koniec. Można by powiedzieć, że taki jest zakres prac i odpowiedzialności biura rachunkowego.
Czytaj dalej 17/03/2015